vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z
rekrutacja a selekcja

Czym się różni rekrutacja od selekcji kandydatów i jaki ma to wpływ na zaangażowanie pracowników

Drugi kwartał roku to dobry moment na rekrutację nowych pracowników. W wielu firmach w związku z tym obecnie odchodzą dotychczasowi specjaliści. Zauważalny jest też wzrost liczby ofert pracy na rynku. Gaszenie pożarów obecnie ma niejedna firma, która została bez obsadzonego istotnego stanowiska.
Po ostatnich sukcesach rekrutacyjnych, o których nie wiedział nikt poza mną, klientem i znalezionymi kandydatami stwierdzam, że najlepsze dla zaangażowania zespołu są ciche rekrutacje. Co mam na myśli? Dowiesz się z dalszej części artykułu.

budownie zespołu

Jak znaleźć pracownika, który będzie chciał pracować w Twojej firmie

Nim zaczniesz desperacko biegać po mieście i wołać „zatrudnij się u mnie” zobacz, jak możesz dotrzeć do właściwych kandydatów zachowując twarz. Obiecuję, że nie będzie bolało a i czas powinien być krótki. Ważne żebyś wiedział jakie wynagrodzenie daje konkurencja i inne benefity, bo nikt nie będzie ryzykował ciepłej posadki dla tysiąca złotych więcej, w firmie, której nie zna i nie wie, czy po okresie próbnym zachowa zatrudnienie. Gotowy na dawkę prawdy o rynku kandydatów z doświadczenia headhuntera? Jak tak, to czytaj dalej.

Brak informacji zwrotnej po rekrutacji? Zobacz powody

Brak informacji zwrotnej po rekrutacji? Zobacz powody

Masz już dość obecnej pracy, albo nawet jej już nie masz, więc zabierasz się za poszukiwania nowego pracodawcy. Warto się do tego przygotować solidnie a nie strzelać ślepakami. Dlatego właśnie przygotowałam dla Ciebie ten artykuł, z którego dowiesz się na co rekruterzy często zwracają uwagę i dlaczego możesz odpaść na rozmowie kwalifikacyjnej. Czy jesteś na to gotowy, aby poznać prawdę?

Jak dobierać współpracowników do zespołu, żeby zwiększyć zaangażowanie

Jak dobierać współpracowników do zespołu, żeby zwiększyć zaangażowanie

Nim zatrudnisz nowego pracownika, który będzie chciał Ci pożreć zespół jak ja tego lizaka na zdjęciu, warto żebyś wiedział kogo potrzebujesz. Żeby mogło tak się stać, masz zadanie domowe do odrobienia, w którym pomoże Ci ten wpis. Nie będzie tak łatwo i prosto, że tylko określisz kompetencje jakich potrzebujesz i co w zamian możesz zaoferować. Chcesz wiedzieć co w trawie piszczy? Czytaj dalej.

rynek pracy 50+

Czy wiesz, że Ty też będziesz 50 plus na rynku pracy?

Jeśli nie masz jeszcze pięćdziesięciu lat lub więcej, to zakładając, że dożyjesz czekają Cię następujące przygody z rynkiem pracy o których dowiesz się z tego artykułu. Ja miałam to szczęście w nieszczęściu, że darmową lekcję dostałam już w wieku trzydziestu czterech lat a kubeł zimnej wody zaowocował m.in. tym, że teraz czytasz ten artykuł i możesz czerpać z mojej wiedzy i doświadczeń pełnymi garściami zupełnie za darmo.

dlaczego nie ma rąk do pracy w Polsce

Żadna praca nie hańbi, ponoć

Gdyby prawdą było, że żadna praca nie hańbi, dziś nie byłoby problemów z brakami kadrowymi na stanowiskach fizycznych a jednak są.

Sama przepracowałam ponad cztery lata jako kasjer – sprzedawca w znanych marketach. Długo się wahałam, by to dodać u siebie w profilu na LinkedIn, ale widząc kult nic nierobienia, ściemnione marki osobiste w social mediach, postanowiłam zacząć promować kult pracy.

Niedocenienie, trendy by być wykształconym i się rozwijać, wywyższanie się pracowników umysłowych, moda na bogactwo a może coś innego to spowodowało? Czas na analizę.

Headhunter wsparciem w Twojej firmie

Headhunter wsparciem w Twojej firmie

Wyobraź sobie, że właśnie planujesz zwiększyć zatrudnienie w swojej firmie. Na poprzednich rekrutacjach nauczyłeś się, że dobrzy kandydaci nie spadają z nieba. Wystawiłeś kilka ogłoszeń w znanych portalach a gwarancji efektów nie dostałeś.
Ktoś tam na nie aplikował, ale a to nie miał dopasowanego doświadczenia, a to bałeś się go zatrudnić, że po pół roku odejdzie. Kilka miesięcy Ci zajęło zatrudnienie osoby, która mieściła się w Twoim budżecie a spełniała minimum 70% Twoich wymagań.
Do tego z pewnością nie przeliczyłeś czasu, jaki zmarnowałeś na przeglądanie i analizowanie CV, rozmowy z osobami wstępnie zainteresowanymi, które się okazywały po weryfikacji jednak niedopasowane, choć w dokumencie aplikacyjnym wypadały całkiem dobrze.
A czy widzisz jakie koszty poniosła Twoja firma z braku kompetentnej osoby?
Nie musisz się męczyć z tym sam.

rekrutacja pracowników

5 błędów w rekrutacji, które pozbawiają Cię najlepszych pracowników z rynku

Świadomość i wymagania kandydatów rosną z roku na rok. Już mało kto daje się nabić w butelkę, czyli wierzy w atrakcyjne wynagrodzenie, miłą atmosferę i możliwości rozwoju w Twojej firmie. Ludzie chcą konkrety i oczekują od Ciebie szczerości w ofercie. Jeśli nie chcesz odsłaniać kart, zawsze możesz skorzystać z mojego wsparcia. A co powinieneś wiedzieć, żeby trafiać do bardziej właściwych osób?

Własna działalność gospodarcza czy etat jest lepszy dla Ciebie

Własna działalność gospodarcza czy etat jest lepszy dla Ciebie

Trawa u Kowalskiego jest zawsze bardziej zielona, więc Ci się wydaje, że on ma lepiej. Jednak, kiedy Ty widzisz piękną naturę on jest zmuszony do większego wkładu w pielęgnację a chętnie by w tym czasie odpoczął, tak jak Ty.
Masz to szczęście czytelniku, że pracowałam przez piętnaście lat na różnych etatach włącznie z marketami spożywczymi a od czterech lat prowadzę własną firmę. Jak zawsze u mnie będzie bez owijania w bawełnę.

strefa komfortu

Porzuć strefę komfortu nim popadniesz w depresję

Za oknem zimno i deszczowo a do tego coraz szybciej ciemno. Ledwo wakacje się zaczęły a już się skończyły. Latem Twoja psychika jakoś jeszcze się trzymała. Słoneczko, ciepełko, gwar ludzi wspomagał jej odporność. Dzięki temu przygniatające problemy zeszły na dalszy plan. Nim pozwolisz, żeby dopadła Cię depresja i myśli samobójcze które lubią dopaść nawet mnie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

syndrom ofiary

Syndrom ofiary a biznes

Od zawsze miałam dobre serce, znajomi mówią, że brakuje mi pierwiastka ch..ja. Kiedyś tym biednym i pokrzywdzonym rzucałam się na ratunek, dziś jest odwrotnie, bo w praktyce przekonałam się, że te osoby tak na prawdę nie chcą pomocy, one robią to, po to, aby wzbudzić współczucie lub by uniknąć za coś odpowiedzialności. Takie zachowanie sprawia, że zaczynają winić osoby wokół siebie za rzeczy, które im się nie udały.
Przecież to jest takie wygodne i od razu winny podaje się na tacy.

Pan i władca a rozwój firmy

Pan i władca a rozwój firmy

Ja wiem, że ze swojej strefy komfortu wychodzenie jest bardzo trudne, w każdym wieku włącza się bunt nastolatka na myśl o zmianach. Tak samo zachowują się właściciele firm, którzy mają dokonać transformacji w zarządzanej przez siebie organizacji.
Już Heraklit z Efezu stwierdził, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana, no bo pantha rhei. Natomiast jak się tak człowiek spotka z prezesem i zaczyna mu z dobrego serca radzić co może usprawnić, to ten jak małe dziecko szuka winy w innych, ale nie w sobie. Wtedy najczęściej pada kluczowe:
no ale ja to wiem, tylko Jan nie chciał wdrożyć moich pomysłów
O ile ja ów Jana nie zrekrutowałam, to zaczynam się zastanawiać co ten Jan robi jeszcze w tej firmie, skoro nie pozwala jej się rozwijać i sabotuje pomysły swojego szefa (więcej o nim w dalszej części artykułu)? Jak jest taki niepostępowy, bo mu się nie chce uczyć nowych rzeczy, to przecież można go wymienić na lepszy model.
Wybacz mi drogi czytelniku, ale na język cisnął mi się słowa piosenki:
znów się zepsułeś i wiem co zrobię, zamienię Cieeebie na lepszy model 😁

Rynek pracy w Polsce

Zbyt doświadczony pracownik, szansa czy zagrożenie dla organizacji

Niejednokrotnie spotykam się z powodem odrzucenia kandydata, ponieważ jest zbyt doświadczony na dane stanowisko. Ten problem spotyka wielu Polaków po pięćdziesiątym roku życia, którzy w swojej karierze zawodowej postawili na rozwój i osiągnęli pewien status społeczny.
Zazwyczaj są to dyrektorzy i właściciele firm, których los pokierował w taki sposób, że zostali zmuszeni pójść na etat. Powody wśród moich klientów, to najczęściej:
– zamienili mnie na młodszy model,
– firma, w której pracowałem splajtowała,
– biznes mi upadł przez sytuację na rynku,

Nie każdy z nich jest za miliony. Znam wielu pokornych z którymi da się po ludzku dogadać. Z czym się mierzą? Czytaj dalej.

koszty rotacji

Jak zmniejszyć koszty rotacji pracowników w Twojej firmie

Widząc kolejne wypowiedzenie od pracownika na mailu łapiesz się za głowę. Teoretycznie nie ma ludzi niezastąpionych, jednak, jeśli masz już doświadczenie z brakami kadrowymi, to zapewne przyznasz mi rację, iż nie jest tak pięknie jak to się może wydawać.

Na koszt znalezienia nowego pracownika składa się:

– wystawienie ogłoszeń na różnych portalach,
– czas pracy rekrutera w Twojej firmie lub koszt agencji zatrudnienia,
– czas pracy osoby (lub kilku osób), co przejęła obowiązki pracownika, który się z Tobą rozstał,
– niewykorzystywany sprzęt, za który i tak musisz płacić a na siebie nie zarabia, np. samochód, telefon, system

Im większe masz oczekiwania wobec nowego pracownika i im mniej chcesz mu zapłacić, to ten koszt wzrasta o wydłużający się czas rekrutacji.

LinkedIn profil

Jak nie zrobić z siebie głupka na LinkedIn?

Czytasz te posty na LinkedIn, czasem coś komuś polecisz i skomentujesz, może nawet udostępnisz na swoim profilu. To jest dla Ciebie najłatwiejsze, bo to nie Ty jesteś na świeczniku, a autor publikacji. No ale żeby tak samemu coś od siebie napisać, to już wyczyn, bo przecież przeczytać to mogą:
znajomi i będą się śmiać, co za pierdoły piszesz,
koledzy i koleżanki z pracy którzy opacznie coś zrozumieją i afera gotowa,
szef o odmiennym zdaniu do Twojego,
konkurencja, co podpatrzy pomysły,
klienci obecni i przyszli a nie wiesz jakie mają poglądy
A wiesz co? Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził, dlatego zaraz dobierzemy dla Ciebie właściwą strategię.

rekrutacje

Dlaczego jest cisza po rekrutacji – sekrety łowcy głów

Pamiętam jak kiedyś oczami wyobraźni widziałam się w danej firmie, bo takie miałam flow na rozmowie z bezpośrednim przełożonym, że aż nie mogło być inaczej, niż współpraca. Z autopsji wynikało to tak, iż im większa była chemia, tym bardziej bolało mnie odrzucenie a często się niestety pojawiało właśnie tam, gdzie go się nie spodziewałam.

wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma

Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma

Kolejny raz łapiesz się na myśleniu:

– jak cudownie byłoby być na Hawajach teraz,
– gdybym tylko się dostał do tej korporacji to bym dopiero rozwinął żagle,
– mogłem wziąć jednak ten kredyt i wybudować ten dom a tak siedzę w tym mieszkaniu,
– Kaśka mi się tak podobała i była we mnie zakochana a ja wybrałem Agnieszkę,
– gdybym tylko miał tego Mercedesa, to bym żył jak król

Znasz to skądś? Zapewne tak, bo nie uwierzę Ci, że nigdy nie chciałeś być w innym miejscu, mieć innego życia, innej pracy a nawet partnera. Nim znów złapiesz się na takim myśleniu, przeczytaj koniecznie jak to z tym jest.

jak się nie przejmować

Jak się nie przejmować?

Tu rząd, tam pracodawca lub klienci, tu chore dziecko a Ty masz jeszcze w tym wszystkim znaleźć czas dla siebie i się nie przejmować. Najważniejsze moim zdaniem jest to, żeby zdać sobie sprawę z tego na co masz wpływ a na co go nie masz.

O ile na to pierwsze rozwiązania będą Ci wpadały sam w ręce, to niestety to drugie będzie podcinać Ci skrzydła i oddalać od postawionych celów.

empatia a zarządzanie

Jakie jest najlepsze lekarstwo na humory szefa?

Przychodzisz do pracy w świetnym humorze. Wszystko Ci się ostatnio układa w życiu zawodowym i prywatnym. Jesteś święcie przekonany, że nic nie jest w stanie zakłócić tego stanu rzeczy.

Zrobiłeś sobie swoją ulubioną małą czarną, bo jednym z postanowień noworocznych było zrzucenie kilku nadprogramowych kilogramów. Przywitałeś się już z Kaśką, Baśką i innymi osobami w teamie. Zasiadasz na swoim stanowisku pracy, włączasz komputer a tu mail:

marka osobista na LinkedIn

Marka osobista na LinkedIn która przyciąga pracowników, pracodawcę a nawet klientów

Kiedy jedni będą Cię kochać, to drudzy będą nienawidzić. Widoczność i popularność mają to do siebie, że jesteś na świeczniku dla wszystkich. Nie tylko dla tych co są Ci przychylni. Zatem powinieneś się nastawić na hejt, zazdrość i udowadnianie braku wiedzy, im szybciej się na to uodpornisz, tym lepiej.
Piszę Ci to osoba, która zaczynała na LinkedIn jako sfrustrowana bezrobotna a ma teraz 25 000 osób aktywnych w swojej sieci kontaktów, stałych klientów i wciąż dopływających nowych.
Teraz Twoja kolej na zbudowanie swojej rozpoznawalności a te wskazówki powinny Ci pomóc. Gotowy do pracy? Samo się za Ciebie nie zrobi.

depresja, wypalenie zawodowe, kryzys

Depresja, wypalenie zawodowe czy chwilowy kryzys?

Wstałeś, bo musiałeś, ale nie miałbyś nic przeciwko, gdybyś się dziś nie obudził i zasną na wieki. Jednak tym razem znów pech, trzeba było zwlec się z łóżka, umyć się ubrać i pójść do roboty (może masz to szczęście, że pracujesz zdalnie więc robisz co musisz i masz święty spokój). W pracy znów te niezadowolone miny a na widok przełożonego biegunka. Najchętniej byś tą robotę zostawił, ale z czegoś trzeba żyć. Ukradkiem wysyłasz CV a ta cisza dokłada Ci swoją cegiełkę do obniżania systemu wartości.

koszty rotacji

Jak zmniejszyć koszty rotacji pracowników

Czasy się zmieniają, ludzie również chcą dziś żyć inaczej. Wiele osób w Twojej firmie jest tak poukładanych, że nie potrzebują siedzieć na siłę osiem godzin. Swoje zadania zrobią w pięć a potem się nudzą. Tu jest przestrzeń na rozwój ich zainteresowań z korzyścią dla Twojej organizacji. Często też takie osoby czują się pokrzywdzone, jeżeli zarabiają tyle samo co koleżanka, która notorycznie nie nadąża z robotą. Efektem końcowym jest to, że idą do innej firmy.

marketing w mediach społecznościowych

Jak pozyskiwać leady z social mediów? Social media marketing – jak powinien wyglądać?

Prowadzenie social media w Twojej firmie nie obejdzie się bez inwestowania. Same działania organiczne dają efekty, jednak wymagają czasu w przyciąganiu grupy docelowej. W przypadku, kiedy potrzebujesz mieć dużo leadów w krótkim czasie, musisz inwestować. Na pierwszy rzut oka możesz mieć wrażenie, że wyrzucasz pieniądze w błoto, bo głownie generujesz wyświetlenia danej publikacji, czy ilość wejść w fanpage na Facebook, czy w innych kanałach social media. Jednak pamiętaj, że nim ktoś stanie się potencjałem zakupowym, musi się dowiedzieć o Twojej marce lub produkcie. Właśnie do tego służy reklama.

Lejek marketingowy

Lejek sprzedażowy – czym jest i jak zbudować go dobrze? Sprzedaż i marketing instrukcja krok po kroku.

Zacznę od tego czym jest lejek sprzedażowy inaczej nazywany marketingowym. Oznacza on drogę klienta od momentu zdobycia uwagi, przez etap, kiedy jeszcze nie zna naszej oferty, aż do jej zakupu. Pozyskiwać potencjalnego klienta można na różne sposoby. Wpierw trzeba go jednak czymś zachęcić, żeby go do siebie przyciągnąć. Relacje z klientami to kwintesencja całego procesu budowania lejka. Kiedy jedni wykorzystują darmowe wabiki a potem newsletter jako element zakotwiczenia w umyśle klienta. Ja polecam stworzyć swój content plan. Sama zwiększam sprzedaż kusząc w mediach społecznościowych wartościowymi wpisami. Choć czasem publikuję post reklamowy mający na celu oferować produkty czy usługi mojej firmy. Właśnie o tym Ci dziś opowiem.

sprzedaż i marketing B2B

Sprzedaż i marketing B2B w social mediach, o czym warto pamiętać

Prowadzisz swój biznes już kilka, a może i kilkadziesiąt lat na rynku. Dotychczas sprawdzały Ci się tradycyjne metody pozyskiwania klientów. Handlowcy dzwonili do firm i umawiali się na spotkania. Zjawiali się również w firmach, wchodząc do nich z ulicy. Do tego skutecznie działały polecenia. Ze strony www też czasem wpadł klient. Sprzedaż i marketing B2B właśnie na tym kiedyś polegała. Wzmacniało się ją konkursami, reklamami w prasie, czy w radiu lub rozdając ulotki i upominki reklamowe. Dziś modne są social media. W tym materiale zajmiemy się miejscem w którym najłatwiej dotrzesz do klientów B2B – LinkedIn.

sprzedaż i marketing w Internecie

Sprzedaż i marketing B2B, co warto wiedzieć, nim wyda się kasę?

Nie daj się nabrać na złote środki na sprzedaż. Jedynym i sprawdzonym sposobem skutecznej sprzedaży jest systematyczna praca. Musisz wykonać ileś telefonów do nowych klientów, ileś aktywności do klientów, gdzie Ci oferty wiszą, żeby zrealizować plan. Social media, to dodatek wspierający te działania. Zamiast tracić czas na przedzieranie się przez sekretariaty, masz osoby kontaktowe legalnie podane na LinkedIn.

content marketing

Co to jest content marketing?

Z definicji content marketing to, strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania (np. zakupu produktów lub usług) przynoszącego zysk[2]. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing

reklama firmy w Internecie

Reklama na … Czy potrzebujesz reklamy?

Niezależnie jak duży masz biznes, warto go pokazać. Jakie źródło reklamy wybrać? Czy inwestować w reklamę na Facebook, na LinkedIn, w Google Ads, czy YouTube. A może inaczej powinieneś docierać do klientów i pokazać swoją firmę reklamą na bilbordach, ulotkach, w radiu, w prasie, w telewizji lub na targach branżowych.
Zastanawiasz się, czy powinieneś być wszędzie i przeraża Cię inwestycja jaką musiałbyś ponieść? Jest wiele źródeł darmowej reklamy. Chcesz się dowiedzieć, jak tanio przyciągać klientów? Czytaj dalej.

wsparcie dla firm

Wsparcie dla firm, 10 cichych zabójców organizacji

Czym innym jest wyznaczyć cele i zadania, a czym innym jest wydzwanianie do pracownika, co godzinę i pytanie „co robi”. Tu znów odwołam się do lock down, gdzie pracownicy etatowi nie dość, że musieli sobie organizować na gwałt miejsca pracy w domu, to jeszcze się czuli niewolnikami własnego kawałka podłogi. Jak tylko odeszli od komputera, to zaraz telefon z pracy. Czy Ty chciałbyś być tak kontrolowany? Przecież firmę otworzyłeś m.in. dlatego, że Ci w pracy nie ufali i żyłeś w niepotrzebnym stresie.

jak wydać książkę

Jak wydać książkę

Pamiętam jak dziś, kiedy odwołano mi szkolenie otwarte z powodu pandemii. Przygotowałam wtedy skrupulatnie materiały w których dzieliłam się wiedzą dotyczącą sprzedaży i budowania marki osobistej na Linkedin, biznesowym medium społecznościowym. Wraz z niezbędnymi grafikami wyszła z tego pokaźna ilość.

jak pozyskiwać nowych klientów

Rozmowa sprzedażowa z klientem

Jeżeli pracujesz w sprzedaży, lub prowadzisz swój biznes, to często masz spotkania z klientami. Niezależnie od Twojego doświadczenia, jedne są udane a inne nie. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak się dzieje i co na to wpływa? Raz idziesz na spotkanie pewny siebie, szczęśliwy i tryskasz energią zarażając klienta, innym razem najchętniej byś zamknął się w biurze i z niego nie wychodził. Czemu z jednymi rozmawiamy, tak jakbyśmy się znali całe życie a z innymi nie? Czasem Twój klient może być świadomy swojego uroku osobistego i on już umie budować relacje, Ty jeszcze potrzebujesz nad tym popracować, żeby sprzedawać więcej, by Twoja rozmowa sprzedażowa była skuteczna.

Jak powinna wyglądać skuteczna rozmowa sprzedażowa? Poniżej znajdziesz aż 17 wskazówek.

książki biznesowe

Jak promować firmę w social mediach? Profil firmowy

Prowadzisz swój biznes i kończą Ci się polecenia, więc zaczynasz szukać nowych możliwości na dotarcie do klientów. Dobrze trafiłeś. Ja zaczynałam bez poleceń i wszystko co mam wypracowałam LinkedIn®. Dlatego zaraz Ci opowiem co mi się sprawdziło i moim klientom a co nie. Dodam, że wszystko robię organicznie, bo sama nie kupuję z reklam sponsorowanych. No to zaczynamy.

marka osobista

Jak budować markę osobistą na LinkedIn@, praktyczne przykłady które pomogły każdemu

Wyobraź sobie sytuację. Jest majówka, taka deszczowa jak na złość. Ktoś siedzi i się nudzi przeglądając posty na głównej tablicy. Na co dzień nie jest aktywny na LinkedIn, bo postanowił być cichym obserwującym. Jeden post, drugi post i nagle wyskakujesz mu Ty i zaczynasz prawić o problemie, który akurat zaprząta mu głowę. Jak myślisz, o kim pomyśli, gdy będzie miał budżet? Tak, o Tobie.

Wolisz pchać czy ciągnąć sprzedaż? Skuteczna reklama na LinkedIn®

„Pani Marto, to co pani publikuje jest mi bliskie, dlatego chciałem porozmawiać o współpracy”

Zdziwiony? Tak właśnie nawiązuję relacje przez LinkedIn. Jestem sobą a nie zgrywam się na kogoś, kim nie jestem. Przerost formy nad treścią tylko może nam zaszkodzić, bo jak dojdzie do spotkania na żywo, albo ktoś postanowi zweryfikować nasze sukcesy, to stracimy w jego oczach.

prospecting

Prawdziwy handlowiec tak bardzo kocha zdobywać nowych klientów, że….

Sprzedaż to moje drugie imię. Zawsze mnie kręciło jak klient mówił TAK, ale też podupadałam w wierze we własne umiejętności słysząc NIE. To ostatnie akurat było wadą w tej pracy i powodowało, że zamykałam się na niczym żółw w skorupie. Tylko, że nawet żółw chowa się tylko na chwilę (od 26 lat mam takiego stepowego cudaka, więc znam charakterek), więc i ja również z niej szybko wyskakiwałam działając dalej.

Prawo przyciągania

Kiedy biznes jest efektem ubocznym innych bodźców.

Tylko, że to wszystko jest efektem ubocznym tego, że komuś gdzieś odpuściłam, bo mam serce i nie umiem brać pieniędzy jak nie ma efektów mojej pracy. A jakie efekty obecnie mają moi klienci, że im tak łatwo nie odpuszczam?
Zbudowaną markę osobistą i firmową, potencjalnych klientów, pracowników o ile potrzebują, ale przede wszystkim podpisuję się pod ich biznesami, dzięki czemu szybciej stają się rozpoznawalni na LinkedInowym rynku.

Lock down

Jak sprzedawać przez Internet. Prawdziwy handlowiec musi być czasem jak akwizytor, chyba że zamkną go w domu. Sprzedaż w pandemii

Prawdziwy handlowiec kiedyś bardzo lubił oglądać filmy katastroficzne. Przychodzi zagłada i ludzkość zmuszona jest odnaleźć się w nowych warunkach. W najgorszych snach nigdy mu się nie przyśniło, że nagle jego rzeczywistość może być taka jak w filmie… Tytułowy bohater żył uczciwie Czytaj dalej…