Sprzedaż
Szkolenia sprzedażowe a predyspozycje do pracy w sprzedaży
Rekrutując handlowca można bazować na jego CV i tym jak wypadł podczas rozmowy rekrutacyjnej do której był przygotowany. A jak sprawdzić go?
vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z
Rekrutując handlowca można bazować na jego CV i tym jak wypadł podczas rozmowy rekrutacyjnej do której był przygotowany. A jak sprawdzić go?
Jak lęk przed oceną sabotuje Twoje marzenia?
Czasy się zmieniają, ludzie również chcą dziś żyć inaczej. Wiele osób w Twojej firmie jest tak poukładanych, że nie potrzebują siedzieć na siłę osiem godzin. Swoje zadania zrobią w pięć a potem się nudzą. Tu jest przestrzeń na rozwój ich zainteresowań z korzyścią dla Twojej organizacji. Często też takie osoby czują się pokrzywdzone, jeżeli zarabiają tyle samo co koleżanka, która notorycznie nie nadąża z robotą. Efektem końcowym jest to, że idą do innej firmy.
Mogłabym napisać żebyś został taksówkarzem i zawiózł mnie do domu 😁, ale tak to nie zadziałało.
A co trzeba zrobić, by znaleźć nową pracę? Czytaj dalej.
Marketing mix 4p składa się z czterech elementów price (cena), product (produkt), place (miejsce, dystrybucja) i promotion (promocja). Chcesz wiedzieć, jak to się przekłada na Twój biznes?
Czy lubisz jak do Ciebie dzwonią telemarketerzy lub handlowcy i wciskają super ofertę? Jeżeli odpowiedziałeś NIE, to koniecznie przeczytaj artykuł.
Dziś obsługa klienta, odbywa się nie tylko w siedzibie firmy, ale również przez telefon, mail, social media i komunikatory, z których korzysta Twoja firma. Doświadczenie pokazuje, że pracownicy obsługi klienta, to najcenniejszy dział.
Pishing to nic innego jak wyłudzanie danych celem przeprowadzenia ataków hakerskich. Dzięki temu, że jesteś aktywny w social mediach, ktoś może się za Ciebie podszywać i brać np. kredyty w bankach lub dokonywać przestępstw.
Każda polska firma chcąca zaoszczędzić na kosztach rekrutacji powinna budować swój brand w social mediach. Te serwisy Internetowe pozwalają przyciągać kandydatów jak lep na muchy zupełnie za darmo.
Public Relations, to część działalności organizacji lub firmy polegająca na tworzeniu i utrzymywaniu jej pozytywnego wizerunku na zewnątrz.
Kiedy zgłaszają się do mnie tacy klienci jak Ty, zazwyczaj są na jakimś zakręcie w życiu prywatnym lub zawodowym, albo poszukują nowych pomysłów na siebie i swój biznes.
Od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad pokazaniem swojej firmy w mediach społecznościowych. Jednak po tym, jak Twój znajomy powiedział, że nie ma z nich żadnego klienta, masz obiekcje, czy jest sens tam działać.
Każda świadoma organizacja, która chce przetrwać na rynku powinna posiadać marketing. Ogólnie marketing to wszystkie działania promocyjne.
Dziś sprzedaż jest zupełnie inna niż kiedy ja zaczynałam dwanaście lat temu swoje pierwsze kroki w tej branży. Choć techniki sprzedaży pozostały takie same, obsługa klienta również powinna być na najwyższym poziomie, kiedy dokonuje on zakupów z pomocą sprzedawcy, to decyzje zakupowe zapadają inaczej.
To, że obawiasz się o odbiór Twoich działań jest zupełnie normalne. Pamiętaj, że nie jesteś zupą pomidorową, żeby Ciebie wszyscy lubili.
Jeżeli masz już na tyle dużą firmą, że posiadasz swoich pracowników to warto byś pomyślał nad budowaniem swój employer branding w mediach społecznościowych.
Tak, książka jest świetnym narzędziem odreagowania własnych problemów. Dla mnie pisanie książek było najlepszą terapią uzupełniającą czytanie.
Poznaj 5 niezawodnych technik sprzedaży, czyli zdobądź kompetencje gwarantujące sukces w sprzedaży każdego handlowca.
Każde rozwijające się przedsiębiorstwo powinno posiadać nowoczesny system klasy ERP, jednak są jeszcze takie firmy, w których zarządzanie przedsiębiorstwem odbywa sie na tabelkach Excela, lub archaicznych rozwiązaniach.
Prowadzenie social media w Twojej firmie nie obejdzie się bez inwestowania. Same działania organiczne dają efekty, jednak wymagają czasu w przyciąganiu grupy docelowej. W przypadku, kiedy potrzebujesz mieć dużo leadów w krótkim czasie, musisz inwestować. Na pierwszy rzut oka możesz mieć wrażenie, że wyrzucasz pieniądze w błoto, bo głownie generujesz wyświetlenia danej publikacji, czy ilość wejść w fanpage na Facebook, czy w innych kanałach social media. Jednak pamiętaj, że nim ktoś stanie się potencjałem zakupowym, musi się dowiedzieć o Twojej marce lub produkcie. Właśnie do tego służy reklama.
Zacznę od tego czym jest lejek sprzedażowy inaczej nazywany marketingowym. Oznacza on drogę klienta od momentu zdobycia uwagi, przez etap, kiedy jeszcze nie zna naszej oferty, aż do jej zakupu. Pozyskiwać potencjalnego klienta można na różne sposoby. Wpierw trzeba go jednak czymś zachęcić, żeby go do siebie przyciągnąć. Relacje z klientami to kwintesencja całego procesu budowania lejka. Kiedy jedni wykorzystują darmowe wabiki a potem newsletter jako element zakotwiczenia w umyśle klienta. Ja polecam stworzyć swój content plan. Sama zwiększam sprzedaż kusząc w mediach społecznościowych wartościowymi wpisami. Choć czasem publikuję post reklamowy mający na celu oferować produkty czy usługi mojej firmy. Właśnie o tym Ci dziś opowiem.
elefonów, kilkanaście spotkań i wysłać kilka maili. Statystyka do dziś mówi, że im więcej zrobimy działań, tym większa szansa na sprzedaż. Kiedy jedni uważają, że dziś sprzedać jest trudniej, ja wychodzę z założenia, że dziś po prostu sprzedaje się inaczej. Dlaczego, przeczytasz poniżej?
Prowadzisz swój biznes już kilka, a może i kilkadziesiąt lat na rynku. Dotychczas sprawdzały Ci się tradycyjne metody pozyskiwania klientów. Handlowcy dzwonili do firm i umawiali się na spotkania. Zjawiali się również w firmach, wchodząc do nich z ulicy. Do tego skutecznie działały polecenia. Ze strony www też czasem wpadł klient. Sprzedaż i marketing B2B właśnie na tym kiedyś polegała. Wzmacniało się ją konkursami, reklamami w prasie, czy w radiu lub rozdając ulotki i upominki reklamowe. Dziś modne są social media. W tym materiale zajmiemy się miejscem w którym najłatwiej dotrzesz do klientów B2B – LinkedIn.
Nie daj się nabrać na złote środki na sprzedaż. Jedynym i sprawdzonym sposobem skutecznej sprzedaży jest systematyczna praca. Musisz wykonać ileś telefonów do nowych klientów, ileś aktywności do klientów, gdzie Ci oferty wiszą, żeby zrealizować plan. Social media, to dodatek wspierający te działania. Zamiast tracić czas na przedzieranie się przez sekretariaty, masz osoby kontaktowe legalnie podane na LinkedIn.
Jeżeli nie masz milionów na koncie, żeby przerobić swój wygląd, to ten artykuł jest dla Ciebie. Wszyscy uczą, jak nagrywać filmiki, jak występować, a jeszcze nikt Ci nie podpowiedział, co masz zrobić, by polubić siebie przed kamerą.
Z definicji content marketing to, strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania (np. zakupu produktów lub usług) przynoszącego zysk[2]. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. https://pl.wikipedia.org/wiki/Content_marketing
Niezależnie jak duży masz biznes, warto go pokazać. Jakie źródło reklamy wybrać? Czy inwestować w reklamę na Facebook, na LinkedIn, w Google Ads, czy YouTube. A może inaczej powinieneś docierać do klientów i pokazać swoją firmę reklamą na bilbordach, ulotkach, w radiu, w prasie, w telewizji lub na targach branżowych.
Zastanawiasz się, czy powinieneś być wszędzie i przeraża Cię inwestycja jaką musiałbyś ponieść? Jest wiele źródeł darmowej reklamy. Chcesz się dowiedzieć, jak tanio przyciągać klientów? Czytaj dalej.
Już sama myśl, że ktoś miałby zrobić Ci przytyk odnośnie Twojego wyglądu, powoduje powrót do dzieciństwa, kiedy to śmiano się z Ciebie w szkole.
Jeżeli wszystko co robisz, to ma być tylko dla Twojego zysku, ludzie to wyczują. Natomiast mając misję firmy, sprawisz, że inni chętniej będą się utożsamiać z Twoją firmą. Nie musisz zaraz zakładać fundacji. Możesz zacząć od drobnych gestów.
Czym innym jest wyznaczyć cele i zadania, a czym innym jest wydzwanianie do pracownika, co godzinę i pytanie „co robi”. Tu znów odwołam się do lock down, gdzie pracownicy etatowi nie dość, że musieli sobie organizować na gwałt miejsca pracy w domu, to jeszcze się czuli niewolnikami własnego kawałka podłogi. Jak tylko odeszli od komputera, to zaraz telefon z pracy. Czy Ty chciałbyś być tak kontrolowany? Przecież firmę otworzyłeś m.in. dlatego, że Ci w pracy nie ufali i żyłeś w niepotrzebnym stresie.
Pamiętam jak dziś, kiedy odwołano mi szkolenie otwarte z powodu pandemii. Przygotowałam wtedy skrupulatnie materiały w których dzieliłam się wiedzą dotyczącą sprzedaży i budowania marki osobistej na Linkedin, biznesowym medium społecznościowym. Wraz z niezbędnymi grafikami wyszła z tego pokaźna ilość.
A teraz krok po kroku dowiesz się, jak Ty masz pozyskiwać klientów w branży IT.
Nie każdy urodził się mistrzem rozmowy telefonicznej z klientem. Jednak pewne elementy można w sobie wyćwiczyć. A jak zacząć od początku, kiedy nie czujemy się zbyt komfortowo wykonując zimny telefon, czyli do kogoś kogo nie znamy i nie mamy polecenia?
Zastanawiasz się, czy jest sens budować markę osobistą i od czego zacząć. Widzisz jak inne osoby w tym, także przedsiębiorcy afiszują się w social mediach i prasie. Często czytasz ich publikacje i myślisz od czego powinieneś zacząć? Przeczytaj dalej ten artykuł i dowiedz się o 5 sprawdzonych metodach, które pozwoliły mi się wyróżnić na ciasnym już rynku.
Jeżeli pracujesz w sprzedaży, lub prowadzisz swój biznes, to często masz spotkania z klientami. Niezależnie od Twojego doświadczenia, jedne są udane a inne nie. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak się dzieje i co na to wpływa? Raz idziesz na spotkanie pewny siebie, szczęśliwy i tryskasz energią zarażając klienta, innym razem najchętniej byś zamknął się w biurze i z niego nie wychodził. Czemu z jednymi rozmawiamy, tak jakbyśmy się znali całe życie a z innymi nie? Czasem Twój klient może być świadomy swojego uroku osobistego i on już umie budować relacje, Ty jeszcze potrzebujesz nad tym popracować, żeby sprzedawać więcej, by Twoja rozmowa sprzedażowa była skuteczna.
Jak powinna wyglądać skuteczna rozmowa sprzedażowa? Poniżej znajdziesz aż 17 wskazówek.
Doświadczony handlowiec a młody, plusy i minusy w pozyskiwaniu klientów do firmy.
Podobno prawdziwy handlowiec, to i lód Eskimosowi sprzeda. Kiedyś może i tak było. Teraz jest to nie zawsze zależne od handlowca. Jednak można szczęściu dopomóc.
Prawdziwy handlowiec to nie jest ten, co Eskimosowi lód sprzeda, ale ten, który w porę się zorientuje, czy Eskimosa stać na jego lód.
„Kto jest waszym klientem?”
Kiedy na szkoleniach sprzedażowych z LinkedIn® zadaję handlowcom to pytanie, zapada cisza. Bez określenia kogo będziemy zdobywać, nie mam jak wdrożyć odpowiednich działań.
Twój biznes w czasie pandemii dostał po kieszeni i zastanawiasz się co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w swojej firmie. Wpierw zadaj sobie pytanie, co ostatnio przestało działać?
Prowadzisz swój biznes i kończą Ci się polecenia, więc zaczynasz szukać nowych możliwości na dotarcie do klientów. Dobrze trafiłeś. Ja zaczynałam bez poleceń i wszystko co mam wypracowałam LinkedIn®. Dlatego zaraz Ci opowiem co mi się sprawdziło i moim klientom a co nie. Dodam, że wszystko robię organicznie, bo sama nie kupuję z reklam sponsorowanych. No to zaczynamy.
Wyobraź sobie sytuację. Jest majówka, taka deszczowa jak na złość. Ktoś siedzi i się nudzi przeglądając posty na głównej tablicy. Na co dzień nie jest aktywny na LinkedIn, bo postanowił być cichym obserwującym. Jeden post, drugi post i nagle wyskakujesz mu Ty i zaczynasz prawić o problemie, który akurat zaprząta mu głowę. Jak myślisz, o kim pomyśli, gdy będzie miał budżet? Tak, o Tobie.
Jak sprzedawać na LinkedIn? Mamy kwiecień, taki wyjątkowy, bo gdzieniegdzie doskwiera jeszcze duża ilość śniegu. Do tego decyzje rządzących umilają życie wielu małym przedsiębiorcom, a i Ci duzi się głowią jak znów wskoczyć na wóz, bo nie da się być Czytaj dalej…
Nowy kanał sprzedaży – LinkedIn dla kogo? Pracujesz ileś tam lat w sprzedaży, więc za pewne zgodzisz się ze mną, że już masz dość złotych rad kaznodziejów od LinkedIn. Poza tym pewnie zapaliła Ci się w głowie myśl: – Co Czytaj dalej…
Uparłeś się, że nie podasz cennika usług na swoją witrynę www, bo albo konkurencja zacznie się z Tobą porównywać, albo będą Ciebie wytykać palcami, że jesteś za drogi czy za tani. Ja też tak miałam. Długo podejmowałam decyzję w tym Czytaj dalej…
W sieci znajdziesz wiele materiałów w tym temacie. Sam producent tego social medium udostępnia wiele bezpłatnych szkoleń. A jaka jest moja historia i co mi pomogło? Jak zacząć działać na LinkedIn® Jak to się stało, że zaczęłam szkolenia sprzedażowe z Czytaj dalej…
„Pani Marto, to co pani publikuje jest mi bliskie, dlatego chciałem porozmawiać o współpracy”
Zdziwiony? Tak właśnie nawiązuję relacje przez LinkedIn. Jestem sobą a nie zgrywam się na kogoś, kim nie jestem. Przerost formy nad treścią tylko może nam zaszkodzić, bo jak dojdzie do spotkania na żywo, albo ktoś postanowi zweryfikować nasze sukcesy, to stracimy w jego oczach.
Jeśli ze mną nie porozmawiasz bezinteresownie, albo mnie grzecznie nie poprosisz, to zapomnij, że zajrzę w link, który mi wysyłasz w pierwszej wiadomości. Nie interesuje mnie co masz do sprzedania, jeśli nie interesuje Ciebie, czym ja się zajmuję.
Plany rzecz święta. Nie znam handlowca, który ignorowałby realizację planu. Wszyscy moi znajomi pracujący w sprzedaży żyją właśnie od targetu do targetu i traumę mają, kiedy firma im go zwiększy.
Prawdziwy handlowiec to taka osoba, która ma w sobie dar oferowania wszystkiego innym. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że już od najmłodszych lat miałam żyłkę do sprzedaży.
Sprzedaż to moje drugie imię. Zawsze mnie kręciło jak klient mówił TAK, ale też podupadałam w wierze we własne umiejętności słysząc NIE. To ostatnie akurat było wadą w tej pracy i powodowało, że zamykałam się na niczym żółw w skorupie. Tylko, że nawet żółw chowa się tylko na chwilę (od 26 lat mam takiego stepowego cudaka, więc znam charakterek), więc i ja również z niej szybko wyskakiwałam działając dalej.
Nigdy nie miałam się za prawdziwego handlowca. Zatrudniałam się w firmach i wykonywałam to co do mnie należy, ale zawsze miałam wewnętrzne chciejstwo do działania. Regularnie zgłaszałam przełożonym pomysły na to co można ulepszyć w zdobywaniu klientów, jaki mam od nich Czytaj dalej…
Co ma wspólnego uwodzenie ze sprzedażą? Kiedy spotykasz osobę, która Ci się spodobała od pierwszego wejrzenia, starasz się ze wszystkich sił zwrócić jej uwagę, poznać ją bliżej. Wpierw prostujesz się, poprawiasz ubranie i usiłujesz nawiązać ten pierwszy kontakt. W kolejnym Czytaj dalej…
Tylko, że to wszystko jest efektem ubocznym tego, że komuś gdzieś odpuściłam, bo mam serce i nie umiem brać pieniędzy jak nie ma efektów mojej pracy. A jakie efekty obecnie mają moi klienci, że im tak łatwo nie odpuszczam?
Zbudowaną markę osobistą i firmową, potencjalnych klientów, pracowników o ile potrzebują, ale przede wszystkim podpisuję się pod ich biznesami, dzięki czemu szybciej stają się rozpoznawalni na LinkedInowym rynku.
Każdego dnia wstajesz z rana, podejmujesz pewne czynności. Czy chociaż raz zastanowiłeś się, po co to robisz? A może ktoś Cię motywuję i nie zdajesz sobie sprawy z tego, iż wpływa na Ciebie zupełnie obca osoba? Znając życie mi napiszesz Czytaj dalej…
Tym razem nie będzie o tym w jaki sposób masz uzupełnić profil na LinkedIn, kiedy publikować posty czy może jak budować markę osobistą. Rozczaruję Cię, bo o sprzedaży też nic nie napiszę a już na bank o content marketingu czy Czytaj dalej…
Kiedy pracowałam na etacie i miałam różne propozycje z firm za wynagrodzenie prowizyjne, nie wyobrażałam sobie, że można pracować za darmo. Inwestowanie w czyjś biznes bez znajomości rynku, bez posiadania bazy kontaktów wydawało mi się czymś absurdalnym. Logiczne to będzie, że z czegoś Czytaj dalej…
Prawdziwy handlowiec kiedyś bardzo lubił oglądać filmy katastroficzne. Przychodzi zagłada i ludzkość zmuszona jest odnaleźć się w nowych warunkach. W najgorszych snach nigdy mu się nie przyśniło, że nagle jego rzeczywistość może być taka jak w filmie… Tytułowy bohater żył uczciwie Czytaj dalej…