vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Zastanawiasz się, czy jest sens budować markę osobistą i od czego zacząć. Widzisz jak inne osoby w tym, także przedsiębiorcy afiszują się w social mediach i prasie. Często czytasz ich publikacje i myślisz od czego powinieneś zacząć? Przeczytaj dalej ten artykuł i dowiedz się o 5 sprawdzonych metodach, które pozwoliły mi się wyróżnić na ciasnym już rynku.

Metody budowania marki osobistej:

Bądź autentyczny, bo jak wychwycą ściemę, to będziesz spalony.

Tak wiem, to bardzo kusi, żeby w social mediach odgrywać bogatego. Dziś nie musisz mieć dużych pieniędzy, by ściemniać w publikacjach, że zarabiasz miliony leżąc pod palmami i mając super samochód.

Tylko co Ci da budowanie takiej marki osobistej? To od razu widać, jak ktoś ma pieniądze na prawdę, a ktoś chce, by inni myśleli, że je ma. Ten pierwszy woli, by inni nie wiedzieli o jego majątku, bo chce spać spokojnie, a z tego drugiego się śmieją za plecami. Czy chcesz, by się z Ciebie śmiali, że Ci słoma z butów wystaje? Nie sądzę.

Miej misję a nie tylko wizję zarobienia tu i teraz.

To się od razu rzuca w oczy, kiedy ktoś jest pazerny na sprzedaż od razu, a ktoś buduje swoją markę osobistą długofalowo. Po czym da się to poznać? Misja to, robienie tego co się lubi z chęcią pomocy innym, której efektem ubocznym jest pieniądz. Jeżeli jej nie masz, jesteś jednym z wielu i ciężko Ci się będzie wyróżnić ze swoją marką na tle innych marek osobistych.

Zobacz też moje nagranie:

Parcie na szkło w postaci pieniędzy widać w skupieniu na produkcie, czy ofercie. To się wręcz często robi nudne, kiedy stale u jednej osoby wałkowany jest ten sam temat. Potem się traci odbiorców, bo się nudzą.

Ty buduj swoją markę osobistą na wartościach jakie wyniosłeś z domu, a nie na tym co jest chwilowo modne. Jeżeli jesteś wrażliwym człowiekiem, pełnym ciepła i empatii, to nie zakładaj maski zimnego drania na potrzeby marketingowe. Dzięki temu przyciągniesz właściwych i wartościowych klientów, takich jak Ty, którzy będą do Ciebie wracać latami.

Trochę o takich skierowanych na tu i teraz, poczytasz tutaj:

relacje w biznesie

Bądź systematyczny w budowaniu swojej marki osobistej.

Wizerunek marki osobistej, to praca na lata. Warto byś zaplanował już dziś, co chcesz osiągnąć w danym roku. Ja np. kiedy zaczynałam tworzyć siebie dla innych miałam cel, by w przeciągu dwóch pierwszych lat, wydać książkę. Udało mi się wydać dwie. Innym założeniem były publikacje w gazetach branżowych, audycje w radiach a także występ w telewizji. To ostatnie nie było mi jeszcze dane, ale wciąż nad tym pracuję i liczę, że kiedyś uda mi się wystąpić.

Tu możesz zajrzeć do moich książek: https://mocompany.pl/moje-ksiazki/

Zatem rozpisz teraz swoje plany na minimum najbliższe dwa lata, żebyś widział jak masz jechać, a nie błądził jak z Google Maps po polach na odludziu. Koniecznie też pomyśl, w jaki sposób możesz dojść szybciej do każdego z tych wyzwań. Mi wiele pomogły wydarzenia branżowe, bycie prelegentem, bo dzięki temu nawiązałam kolejne kontakty otwierające drzwi.

Żeby coś wyłożyć, to trzeba wpierw włożyć.

No nie da się działając samemu mieć szybko efekty. Zatem chcąc w większym tempie się rozwijać, warto byś zainwestował w pomoc, tym co są wyżej i mogą wzmocnić Twoją markę osobistą. Tylko wpierw rozejrzyj się na rynku, czy wybierasz dobrą osobę.

Ekspertów od budowania marek jest tak wiele, że ciężko jest zweryfikować, która marka to autentyczna marka, a która jest tylko marketingową ściemą za duże pieniądze. Sprawdź też reputację na rynku takiej osoby, bo z kim przystajesz, takim się stajesz a po co masz mieć złe opinie za niewiarygodność swojego mentora?

Zwiększ widoczność.

Mając markę osobistą tylko w jednym social medium, ograniczasz sobie rozpoznawalność wśród użytkowników innych mediów społecznościowych. Warto, by Twoja marka osobista dała się znaleźć wszędzie, dlatego, iż jedni lubią korzystać z Facebook, a inni z LinkedIn, czy Instagram. Dobrze będzie jak przełamiesz, też wewnętrzne opory związane z wystąpieniami przed kamerą. Coraz bardziej popularne stają się filmy i nawet na TikTok robi się już tłoczno.

W materiałach wideo jest też pewna magia, widać jak ktoś ściemnia, bo im bardziej kłamie, tym bardziej jego wypowiedź jest jak u katarynki. Szybkim mówieniem chce zatuszować kłamstwo a ten sam ton wypowiedzi, ma sprawić żebyś się nie zorientował o jego oszustwie (to od nośnie filmów sprzedażowych w których ktoś udaje jakie to miliony zarabia i jakie miliony zarobili jego klienci). Nadmierny profesjonalizm też wpływa na niekorzyść Twojej marki osobistej, bo się zlewasz z resztą.

„Wyróżnij się, albo zgiń” jak mawiał klasyk.

Nic nie zapewni Ci większej autentyczności w budowaniu marki osobistej, niż bycie sobą. Pamiętaj, że masz w sobie też urok osobisty, którym jesteś w stanie przekonać do siebie nieprzekonanych (nie musisz być urodziwy, wystarczy, że pokażesz, że masz uczciwe zamiary, umiesz się przyznać do błędu, masz do siebie dystans a nie nadmuchane ego i odbiorca jest dla Ciebie ważny).

A teraz czas, byś i Ty pokazał się światu 😊 Ja chcę Cię zobaczyć i poczytać, co masz do przekazania.

Umów się na szkolenie:

tel: 535 506 506

marta.olesiak@mocompany.pl

#markaosobista #personalbranding #marka #budowamarkiosobistej