vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Każda polska firma chcąca zaoszczędzić na kosztach rekrutacji powinna budować swój branding w social mediach. Te serwisy Internetowe pozwalają przyciągać kandydatów jak lep na muchy zupełnie za darmo. Gdzie się ogłaszać i jak to robić dowiesz się z poniższego artykułu.

Jakie social medium wybrać?

To zależy co za kandydatów szukasz. Jeżeli mają to być pracownicy fizyczni, to większe zainteresowanie zyskasz w grupach i reklamą na Facebook. Specjaliści najczęściej zaglądają do LinkedIn a niektórzy wręcz się tam afiszują budując swoją markę osobistą. O tym co da Ci LinkedIn więcej piszę tutaj: https://mocompany.pl/2021/11/17/linkedin-dlaczego-warto-inwestowac-w-niego-swoj-czas/). To właśnie to miejsce gromadzi profesjonalistów z całego świata i różnych branż. Możesz tam zupełnie za damo znaleźć profesjonalistów filtrując ich po stanowisku, lokalizacji, branży lub innych możliwościach wyboru. Facebook natomiast pozwoli Ci w tańszy sposób docierać ze swoim komunikatem na szerszą skalę.

Od czego zacząć ze swoją ofertą pracy.

Moim zdaniem, nim podejmiesz się rekrutacji wpierw zadbaj o swój employer branding. Kandydaci chętniej rekrutują do firmy, w której widzą zadowolonych pracowników. Mają świadomość czy panuje w niej korporacyjny ład, czy może luźna atmosfera. Często w ten sposób szybciej zdobywa się pracowników w branży IT, którzy dyktują zaporowe warunki finansowe. Wśród moich klientów są właśnie rekruterzy z tej branży. Doskonale wiem, co dzieje się na tym rynku. W ostatnim czasie udało mi się za pomocą działań online wygenerować nowych kandydatów dla mojego klienta na jego profilu LinkedIn. Pomogła nam w tym rozbudowana sieć oraz publikowane wcześniej posty.

Szukający pracy poza wynagrodzeniem często patrzą jak firma się prezentuje w social mediach oraz filtrują o niej opinie. Dzieje się tak dlatego, że po wysłanych CV na ogłoszenia w znanych portalach pracy jest cisza ze strony rekruterów. Natomiast dzięki mediom społecznościowym kandydat może nawiązać łatwiej relację z pracodawcą.

Jeżeli zaangażujesz swój zespół do wykorzystywania LinkedIn to zyskasz również nowych klientów nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Twoje usługi i produkty staną się bardziej rozpoznawalne dla wszystkich.

Zwiększona rotacja pracowników przez działania w social mediach.

To jest najczęstszą obawą przedsiębiorców z którymi rozmawiam przed nawiązaniem współpracy. Headhunterzy często mogą sprawdzić profile specjalistów w danej firmie. Często też pracownicy przeglądają najnowsze oferty pracy. Jest to nieuniknione. Moja porada w tym zakresie jest taka, że stare robi miejsce na nowe i jeżeli pracownik chce się rozstać to i tak to zrobi. Natomiast Ty pokazując swoją firmę zwiększasz sobie tylko możliwości jej rozwoju.

koszty rotacji pracownika
Rotacja pracowników

Jeżeli interesuje Cię praca właśnie nad poszerzaniem możliwości swojego przedsiębiorstwa, zadzwoń do mnie.

Zapraszam

Marta Olesiak

tel: 535 506 508

Kategorie: Praca

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *