Czy lubisz jak do Ciebie dzwonią telemarketerzy lub handlowcy i wciskają super ofertę? Ja nie, a sama tak pracowałam, ale to było kiedyś, dopóki nie stał się popularny content marketing, czyli marketing treści. Tworzy się go właśnie po to, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów do swojej oferty. Z racji tego, że preferencje zakupowe się zmieniają i dziś decyzje zapadają już na etapie działań w sieci, trzeba umieć treścią dotrzeć do odbiorcy i publikować coś co wzbudzi jego zainteresowanie.
Dokładna definicja czym jest content marketing, jaką znajdziemy w Internecie mówi, że jest to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk. Tak właśnie działa content marketing docierając do Twoich odbiorców treści.
Jeżeli nie wiesz, jak w ogóle zabrać się za tworzenie treści, nie masz na to zasobów czasowych lub najzwyczajniej w świecie odpowiednich specjalistów, czytaj dalej.
Co łączy content marketing i seo?
SEO daje możliwość stworzenia oraz odpowiednio optymalizowania strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, dzięki czemu będą w stanie zrozumieć, czego dotyczy owa witryna. Content marketing dostarcza cennych treści, które następnie będą sprawnie indeksowane dzięki dobrej optymalizacji witryny. Mówiąc potocznie, jeżeli napiszesz taki artykuł, jak ten, ale pod swój biznes np. o aplikacji informatycznej i odpowiednio użyjesz fraz kluczowych Twojej grupy docelowej, to kiedy ktoś będzie szukał takiego produktu to ma szansę wpaść na Twój artykuł. Jeżeli czytających będzie odpowiednia ilość, to algorytm Google będzie pozycjonował Twój artykuł wysoko w wyszukiwanych. Oczywiście nic nie dzieje się od razu i w przypadku działań organicznych budowanie świadomości marki to proces.
Wśród moich artykułów, które pozycjonują się wysoko znajdziesz te: