Jeżeli masz już na tyle dużą firmą, że posiadasz swoich pracowników to warto byś pomyślał nad budowaniem swój employer branding w mediach społecznościowych. Marka pracodawcy pokazywana za pomocą pracowników, którzy są jego ambasadorami w Internecie, to właśnie jest Employee Advocacy.
Od czego zacząć program employee advocacy?
Przede wszystkim nim zadbasz o zaangażowanie pracowników w działania w social mediach, zadbaj o:
- dopracowaną witrynę www,
- profil firmowy na LinkedIn, Facebook, Instagram, itp.,
- wiarygodność w Internecie, np. artykuły w czasopismach branżowych.
Jest to ważne dlatego, żeby wspierać pracownika w budowaniu swojej marki osobistej podczas tworzenia wizerunku organizacji. Moim zdaniem każda firma powinna zadbać o marketing, bo dziś polecenia i działania handlowców to zdecydowanie za mało. Digital obniża koszty rekrutacji przyciągając kandydatów.
Kolejnym krokiem jest wyznaczenie ambasadora marki. Ktoś musi być tą osobą, która będzie wdrażać zespół employee advocacy z resztą zatrudnionych. W swojej codziennej pracy w firmach moich klientów zawsze pomagam taką osobę wytypować, bo to ona jest ze mną w stałym kontakcie. Odpowiada ona za informowanie w poszczególnych działach o planach firmy i potrzebach zaangażowania reszty zatrudnionych osób.
Czy każdy pracownik może być ambasadorem marki?
Nie powinno się zmuszać pracowników firmy, którzy nie są przekonani. Niech swoje działania z personal branding zaczną te osoby, którym się to podoba. Z mojego doświadczenia wynika, że niektórzy potrzebują czasu, by dołączyć do reszty zespołu. Można w szczególności zaangażować nowych pracowników, którzy będą chcieli się wykazać. Pewnie się zdziwisz, ale czasem też zdarzało mi się odkryć potencjał np. w magazynierach.
Jakich możesz się spodziewać benefitów z employer branding?
Już wcześniej wspomniałam, że dzięki pozytywnemu wizerunkowi Twojej firmy zmniejszysz koszty procesu rekrutacyjnego przyciągając potencjalnych kandydatów. Employee advocacy stanowi też fundament w przyciąganiu klientów do firmy. Każdy z pracowników dzięki rozbudowanej sieci kontaktów wzmocnionej systematycznym publikowaniem treści zwiększa za darmo promocję marki. W końcu kontakt następuje z ambasadorami firmy np. na LinkedIn.
To się często sprawdza u moich klientów, że już po samym wdrożeniu dopracowania profili indywidualnych, pojawiają się zapytania o ofertę w danej firmie. Dzieje się tak dlatego, bo Twoja marka staje się bardziej wiarygodna. W końcu firma to ludzie i są oni najważniejsi w procesie budowania marki.
Które medium społecznościowe przynosi najszybciej efekty w strategii employer?
Osobiście rekomenduję LinkedIn. Tu otwiera się już przed Tobą nie tylko świat rekruterów i osób szukających pracy, ale także również firm z całego świata. Dotrzesz za sprawą kilku kliknięć do decydentów, którzy mogą skorzystać z oferty Twojej firmy.
Tutaj zupełnie za darmo pokażesz, jak pracuje się w Twojej firmie (pamiętaj, by upubliczniając zdjęcia swoich pracowników mieć ich zgodę na publikację).
Cały przepis na tworzenie wizerunku firmy w tym social medium zawarłam tutaj: https://nowymarketing.pl/a/34997,co-zyskasz-wprowadzajac-do-swojej-firmy-employee-advocacy
Jeżeli nie masz czasu wdrażać samemu do swojej firmy employee advocacy, porozmawiajmy o współpracy.
Zapraszam
Marta Olesiak
0 komentarzy