vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Jakiś czas temu napisałam artykuł pt. „Prawdziwy handlowiec musi być czasem jak akwizytor.” Wskazuję w nim na determinację, którą powinien się ten tytułowy bohater wyróżniać. Wcześniej pisałam, że jak nie chcą nas połączyć z odpowiednią osobą, z którą na spotkaniu nam zależy, to powinno się pojechać do firmy wprost z ulicy. Dalej lubię tak działać. Niestety, jest to czasochłonne.

Jak teraz skuteczny handlowiec może sobie ułatwić pracę i zaoszczędzić czas?

Wyobraź sobie, że jest pochmurny dzień, przyszedłeś właśnie do pracy i nic Ci się nie chce. Parzysz kawę, wpadasz na ploteczki do koleżanki a robota leży i czeka na Ciebie. Co masz dziś do zrobienia? Znów kolejnych dwadzieścia telefonów, na których myśl aż łapią skurcze brzucha. Ponoć robota nie zając, nie ucieknie. No, ale skoro szef już jest w firmie, to coś trzeba robić. W końcu plany sprzedażowe wyśrubowali w tym kwartale na maksa a marketing w firmie jak kulał tak kuleje dalej.  Powolnie dotaczasz się do swojego biurka z małą czarną i myślisz:

– Tak leje za oknem, na pewno będą mnie odrzucać w rozmowie, bo kto by chciał gadać w taki dzień.

Szkolenia sprzedażowe skuteczny prospecting.

Z ponurą miną łapiesz za telefon, aż tu nagle wiadomość z aplikacji LinkedIn z zaproszeniem do kontaktu od jakiegoś pana. Tak siedzisz i myślisz, skoro on mnie zaprosił to może i ja tak powinienem zapraszać potencjalnych klientów zamiast dzwonić? Tylko co tu napisać, by chcieli mnie przyjąć i jak to przełożyć na spotkania, żeby Dyrektor Handlowy się nie czepiał, że ich nie masz. Bynajmniej nie musiałbyś dzwonić i komuś głowy zawracać, bo by odpisał w stosownej dla siebie chwili.

Social media a sprzedaż.

No właśnie, o tym jak to zrobić uczę na swoich konsultacjach i szkoleniach. Niemniej jednak Social Media a w szczególności LinkedIn w dużym stopniu oszczędzają czas pracy handlowca. Już nie musi on dzwonić przez recepcję u naszego potencjalnego klienta i pytać o to, z kim może rozmawiać w temacie np. aplikacji do zapobiegania rotacji pracowników, lecz wpierw ma możliwość sprawdzenia dzięki temu narzędziu, kto ma takie kompetencje. Często w łatwy sposób, nim na sucho umówi się na spotkanie, ma szansę rozeznania problemów klienta, dzięki nawiązanym relacjom z pracownikami.

Szkolenie LinkedIn.

Na wszystko oczywiście trzeba czasu. Bo w pierwszej kolejności warto zadbać o swój profil, dołożyć wszelkich starań, by być postrzeganym jako ekspert poprzez referencje, wartościowe publikacje związane z naszą specjalizacją a także zbudowanie sieci kontaktów. To mu ułatwi możliwość umówienia się z potencjalnymi klientami, bez tzw. zimnych telefonów. Im szybciej zacznie budować swoją wiarygodność, tym lepiej. Więcej tutaj Marka osobista na LinkedIn, a praca handlowiec

Skąd ja to wiem? Nim stwierdzisz, że jakaś kolejna blondynka znów się wymądrza, to Ci powiem, że ja też jestem zwolenniczką kontaktu face to face. Sama skutecznie docieram do klientów prosto z ulicy, ale chcąc minimalizować koszty i czas dotarcia wpierw sprawdzam możliwości, które daje mi to narzędzie. Możesz mi wierzyć lub nie to LinkedIn pozwolił mi utworzyć własny biznes bez zbędnych wydatków. No i co najważniejsze, mam dzięki niemu klientów i to nie tych potencjalnych ale zafakturowanych.

To jak, dalej chcesz się upierać przy swoim, czy możemy razem podziałać online?

Zapisz się na szkolenie

tel: 535 506 508