Jak promować firmę na LinkedIn?
Prowadzisz swój biznes i kończą Ci się polecenia, więc zaczynasz szukać nowych możliwości na dotarcie do klientów. Zastanawiasz się jak promować firmę. Dobrze trafiłeś. Ja zaczynałam bez poleceń i wszystko co mam wypracowałam LinkedIn®. Dlatego zaraz Ci opowiem co mi się sprawdziło i moim klientom a co nie. Dodam, że wszystko robię organicznie, bo sama nie kupuję z reklam sponsorowanych. No to zaczynamy.
Wpierw rzuć okiem jak ja promuję swoją firmę:
https://www.linkedin.com/company/mocompany/
Krok numer 1.
Skoro już masz konto indywidualne, to co stoi na przeszkodzie utworzyć profil Twojej firmy? Jeżeli potencjalny klient chce poczytać o niej, to chce to zrobić trzema kliknięciami, a nie na zasadzie kopiuj – wklej do Google. Dobrze uzupełniony profil i wizytówka firmy mu to umożliwi o ile nie zapomnisz podpiąć swojej witryny www na profilu firmy.
Krok numer 2.
Czy u Ciebie w firmie nic się nie dzieje? Jeżeli nie masz pracowników, to na pewno masz ofertę, nowinki branżowe i swoją wiedzę, którą możesz tu publikować. Czasem też są wydarzenia w firmie, które warto pokazać. Już widzę, jak się chwytasz za głowę, bo ledwo co publikujesz na profilu indywidualnym, a miałbyś mieć jeszcze podwójną robotę. Spokojnie, zaangażowanie pod publikacjami nie będzie tak duże, bo tu nie masz tylu obserwujących. Wystawiasz i masz spokój, no chyba że chcesz coś więcej uzyskać teraz i tu, to robisz kolejny krok.
Krok numer 3.
Zaangażuj swoich pracowników i samego siebie do promowania firmy na LinkedIn®. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Udostępniając publikację na swoim profilu i profilach pracowników.
- Wykorzystać jako nogę w drzwiach do potencjalnych klientów w wiadomościach prywatnych, oczywiście w nienachalny sposób zapraszając do zapoznania.
Krok numer 4.
Zadbaj o obserwujących profil firmy, bo im więcej, tym częściej LinkedIn® proponuje Twoją firmę do obserwowania a poza tym w Google widać, ile masz followersów. Tu też masz kilka możliwości:
- Oznacz firmę w publikacji na profilu indywidualnym.
- Kiedy komentujesz czyjś post możesz odnieść się do działań firmy i ją oznaczyć, w ten sposób będziesz lepiej promować firmę.
- Systematycznie zapraszaj, masz aż 100 kontaktów miesięcznie do dodania z poziomu profilu firmowego.
Chcesz wiedzieć więcej jak promować firmę, zajrzyj na:
Czemu powinieneś angażować się, by promować firmę na LinkedIn?
Po 1. Jest tu o wiele łatwiej przyciągnąć potencjalnego klienta organicznie niż w innych mediach społecznościowych.
Po 2. LinkedIn® będzie promował Twoją firmę jako rekomendowaną stronę dla innych użytkowników.
Po 3. Masz kolejne źródło ruchu na Twoją witrynę www (moja strona ma najwięcej wejść z mediów społecznościowych).
Po 4. Budujesz wizerunek wiarygodnej firmy, która nie ma nic do ukrycia i chce być w zasięgu wzroku swojego potencjalnego klienta.
Po 5. Dbasz o wizerunek swoich pracowników na LinkedIn®, bo mogą dodać Twoją firmę w swoim doświadczeniu, na czym również i Ty zyskujesz.
Jeżeli nadal nie masz pomysłu jak się zabrać za promowanie firmy na LinkedIn®, lub potrzebujesz kogoś, kto zrobi to za Ciebie i najlepiej jeszcze zmotywuje Twoich pracowników do działania, to czas najwyższy byś się ze mną skontaktował.
Na co dzień zajmuję się właśnie wdrażaniem firm na LinkedIn®, a dla niektórych prowadzę profile firmowe, które wspieram moją ponad 20 000 siecią kontaktów. To jak promować firmę na LinkedIn? Chcesz wiedzieć więcej, zapraszam na:
Umów się na szkolenie