Każda polska firma chcąca zaoszczędzić na kosztach rekrutacji powinna budować swój branding w social mediach. Te serwisy Internetowe pozwalają przyciągać kandydatów jak lep na muchy zupełnie za darmo. Gdzie się ogłaszać i jak to robić dowiesz się z poniższego artykułu.
Jakie social medium wybrać?
To zależy co za kandydatów szukasz. Jeżeli mają to być pracownicy fizyczni, to większe zainteresowanie zyskasz w grupach i reklamą na Facebook. Specjaliści najczęściej zaglądają do LinkedIn a niektórzy wręcz się tam afiszują budując swoją markę osobistą. O tym co da Ci LinkedIn więcej piszę tutaj: https://mocompany.pl/2021/11/17/linkedin-dlaczego-warto-inwestowac-w-niego-swoj-czas/). To właśnie to miejsce gromadzi profesjonalistów z całego świata i różnych branż. Możesz tam zupełnie za damo znaleźć profesjonalistów filtrując ich po stanowisku, lokalizacji, branży lub innych możliwościach wyboru. Facebook natomiast pozwoli Ci w tańszy sposób docierać ze swoim komunikatem na szerszą skalę.
Od czego zacząć ze swoją ofertą pracy.
Moim zdaniem, nim podejmiesz się rekrutacji wpierw zadbaj o swój employer branding. Kandydaci chętniej rekrutują do firmy, w której widzą zadowolonych pracowników. Mają świadomość czy panuje w niej korporacyjny ład, czy może luźna atmosfera. Często w ten sposób szybciej zdobywa się pracowników w branży IT, którzy dyktują zaporowe warunki finansowe. Wśród moich klientów są właśnie rekruterzy z tej branży. Doskonale wiem, co dzieje się na tym rynku. W ostatnim czasie udało mi się za pomocą działań online wygenerować nowych kandydatów dla mojego klienta na jego profilu LinkedIn. Pomogła nam w tym rozbudowana sieć oraz publikowane wcześniej posty.
Szukający pracy poza wynagrodzeniem często patrzą jak firma się prezentuje w social mediach oraz filtrują o niej opinie. Dzieje się tak dlatego, że po wysłanych CV na ogłoszenia w znanych portalach pracy jest cisza ze strony rekruterów. Natomiast dzięki mediom społecznościowym kandydat może nawiązać łatwiej relację z pracodawcą.
Jeżeli zaangażujesz swój zespół do wykorzystywania LinkedIn to zyskasz również nowych klientów nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Twoje usługi i produkty staną się bardziej rozpoznawalne dla wszystkich.
Zwiększona rotacja pracowników przez działania w social mediach.
To jest najczęstszą obawą przedsiębiorców z którymi rozmawiam przed nawiązaniem współpracy. Headhunterzy często mogą sprawdzić profile specjalistów w danej firmie. Często też pracownicy przeglądają najnowsze oferty pracy. Jest to nieuniknione. Moja porada w tym zakresie jest taka, że stare robi miejsce na nowe i jeżeli pracownik chce się rozstać to i tak to zrobi. Natomiast Ty pokazując swoją firmę zwiększasz sobie tylko możliwości jej rozwoju.
Jeżeli interesuje Cię praca właśnie nad poszerzaniem możliwości swojego przedsiębiorstwa, zadzwoń do mnie.
Zapraszam
Marta Olesiak
0 komentarzy