vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Każda świadoma organizacja, która chce przetrwać na rynku powinna posiadać marketing. Ogólnie marketing to wszystkie działania promocyjne. Od tradycyjnego marketingu w kanałach, takich jak prasa, radio, telewizja, bilbordy poprzez internet. To właśnie ten ostatni daje nam nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Można szukać odbiorców wszędzie lub skupić się na kanałach, w których jest ich najwięcej, by budować świadomość marki bez generowania zbędnych kosztów.

Czym jest marketing internetowy?

Jak podaje Wikipedia, jest to rodzaj marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i ma na celu pozyskiwać klientów. Marketing internetowy w praktyce to przede wszystkim:

  • różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, 
  • reklamy serwisów społecznościowych, 
  • ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe,
  • e-mail marketing, łącznie z e-mail spam

(źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy).

Jak widzisz, masz w czym wybierać. A od czego zacząć? Jeżeli zaczynasz start z biznesem i oszczędzasz budżet, to rekomenduję Ci działania w social mediach. To właśnie dzięki nim zaczniesz budować swoją społeczność, markę osobistą a także świadomość firmy zupełnie za darmo.

Social media marketing w pigułce.

Żeby był skuteczny w Twojej firmie powinien opierać się o działania w medium, w którym jest największy potencjał do zakupu Twoich produktów i usług. U mnie np. Facebook w porównaniu z LinkedIn słabiej się sprawdza. Natomiast Instagram, czy Twitter wcale nie daje mi zapytań. Jednak są branże, które mają odwrotne efekty, np. beauty. Media społecznościowe mają to do siebie, że przyciągają zainteresowanie do różnych treści, więc Twoja strategia content marketingu powinna być urozmaicona. Content plan powinien zawierać publikacje z danymi statystycznymi, lekkie treści o życiu, coś humorystycznego, porady eksperckie i coś z życia firmy. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://mocompany.pl/2021/11/15/jak-pozyskiwac-leady-z-social-mediow-social-media-marketing-jak-powinien-wygladac/ Warto również wykorzystać Facebook Ads, LinkedIn Ads żeby zwiększyć ilość wyświetleń naszych publikacji, lub skierować z nich ruch na stronę lub landing page.

Co jeszcze warto wiedzieć o marketingu internetowym?

Coraz bardziej popularny staje się video marketing. Możesz się za pomocą filmów promować już we wszystkim social mediach, ale także na YouTube czy TikTok. Moim zdaniem warto również zadbać o tę formę, ponieważ pokazując siebie zwiększasz wiarygodność swojej firmy. To kluczowe działanie w budowaniu zaufania do marki. Z doświadczenia wiem, że akurat YouTube ma też bardzo dobre pozycjonowanie treści pod SEO. Sama wykorzystuję go do Digital Marketing swojej firmy, by poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Na moim blogu znajdziesz praktyczne wskazówki, jak radzić sobie z wewnętrznymi oporami w wystąpieniach przed kamerą, natomiast tutaj możesz zobaczyć inne porady dotyczące sprzedaży i marketingu https://www.youtube.com/channel/UCTznhadEmbr9FAAjdFng27g

Performance marketing, czy o nim słyszałeś?

Marketing efektywnościowy, bo tak brzmi polska nazwa to nic innego, jak model reklamy internetowej, mający dać określony efekt a nie budowanie wizerunku firmy. To właśnie w tym przypadku reklamodawca płaci za konkretne działania np. wejście na stronę www (pay per click). W tym celu będziesz potrzebował Google Analytics. Kampanie reklamowe Google Ads mają to do siebie, że dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej będzie wymagało wpierw testów i analiz dotyczących kliknięć w stronę lądowania, czyli landing page lub nasze www. Często trafiają na naszą stronę przypadkowe osoby a i tak musimy za to zapłacić.

W tej formie marketingu ważne jest, żeby zadbać o niezbędne klauzule informacyjne RODO, bo zbieramy tu dane osobowe, takie jak m.in. adres mailowy. Reklamy Google mają tą zaletę w porównaniu z reklamami w social mediach, że docierają do szerszego grona odbiorców. W końcu nie każdy jest użytkownikiem serwisów społecznościowych.

Co da Ci własny blog?

Innym rodzajem reklamy w Internecie jest marketing treści. To właśnie on zwiększa nasz digital marketing bezpłatnie. Polega on na docieraniu do klientów za pomocą wpisów. Jeżeli zadasz sobie trudu i napiszesz eksperckie treści pod seo, to będą przyciągać użytkowników do Twojej witryny latami. Blog poprawia też pozycjonowanie stron. Ten rodzaj marketingu internetowego to również działania mające na celu budowania relacji z klientem. Kiedy Twoje teksty się mu spodobają, to chętnie zapisze się on na newsletter. Mając bazę maili możesz zastosować e-marketing.

Pamiętaj proszę, by Twoja strona zawierała słowa kluczowe. Sama to kiedyś zaniedbałam z braku wiedzy, Jest to istotne w przypadku marketingu w wyszukiwarkach. Ta optymalizacja strony internetowej zwiększy jej liczbę wyświetleń.

Na deser influencer marketing.

Polega on na tym, że znana osoba w Internecie dociera z komunikatem do swojej grupy obserwujących z Twoją ofertą. Z racji moich ponad 20 000 obserwujących niektórzy mi również zlecają takie działania na mój profil. Tego typu działania marketingowe mogą się sprawdzić, kiedy sprawdzisz, czy wśród followers tej osoby docierasz do swoich grup odbiorców. Kiedy klient chce się u mnie reklamować za pomocą filtrów na LinkedIn sprawdzam mu potencjał grupy docelowej. Jeżeli tego nie zrobisz stracisz pieniądze bez możliwości zwrotu z inwestycji.

Wśród ofert takiej współpracy znajdziesz:

  • wpisy sponsorowane na blogu,
  • reklamy video na vlog,
  • posty sponsorowane w social mediach.

Ten rodzaj marketingu wymaga też tego, by influencer miał już zbudowane relacje z odbiorcami. Czasem możesz spotkać osoby mające wielu obserwujących a będące krótko w danym kanale. Musisz wiedzieć, że za pomocą płatnych reklam każdy może nabić sobie te statystyki, ale czy są to puste cyfry, czy osoby realnie czytające, to już inna sprawa.

A na koniec marketing afiliacyjny.

To rodzaj marketingu w sieci, gdzie docierasz z Twoim produktem lub usługą za pomocą partnerów, którzy mają procent od zysku. Oni za pomocą swojego serwisu internetowego, witryny, social mediów lub płatnych reklam będą budować świadomość Twojej oferty online. Poza marketingiem online mogą oni również wykorzystać marketing tradycyjny a nawet marketing wirusowy (odmiana marketingu szeptanego).

Sama swoim partnerom oferuję 20% przy sprzedaży moich produktów od mojego zysku.

Co zrobić, by prowadzenie kampanii marketingowych w sieci rzeczywiście było opłacalne i przekładało się na wzrost zainteresowania naszą ofertą?

Skuteczny marketing polega na tworzeniu strategii marketingowej polegającej na prowadzeniu działań zwiększających dotarcie z naszym produktem do jak największej liczby odbiorców. Tak jak już wspomniałam, online marketing to zespół działań analitycznych. Za pomocą naszej strategii marketingowej jesteśmy w stanie mierzyć nie tylko samą sprzedaż, ale też ilość odwiedzin w naszym sklepie, czy stronie, zachowania konsumentów (tzw. mapa ciepła) a także zbierać te dane oraz różne bazy danych. To byłoby trudne do uzyskania za pomocą marketingu tradycyjnego. Bo niby jak dowiedzieć się, ile osób spojrzało na nasz baner reklamowy? Czy obejrzało reklamę w telewizji, na której zazwyczaj idzie się do kuchni po dodatkowe jedzenie.

Zatem widzisz już zapewne korzyść z personalizacji działań marketingu w Internecie. Jest coś jeszcze. Jest coś jeszcze, większość działań możesz monitorować w swoim telefonie za pomocą dostępnych aplikacji, dzięki czemu Twój biznes staje się mobilny. Żeby sobie poradzić nie potrzebujesz studiów podyplomowych, wystarczą darmowe kursy.

Natomiast jeżeli nie masz czasu się uczyć, możesz skorzystać z mojej pomocy.

Zapraszam

Marta Olesiak

tel: 535 506 508

Kategorie: Reklama

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *