vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Na myśl o kolejnym social medium bierze Cię na wymioty, bo wystarczy, że Facebook dostarcza Ci codziennych atrakcji w postaci zdjęć znajomych i propozycji matrymonialnych. Niezależnie czy szukasz pracy, czy klientów zobacz co możesz zyskać wykorzystując ten portal społecznościowy. Profil ten jest zupełnie do innych celów. Możesz go wykorzystać do publikowania ofert pracy i rekrutacji, poszukiwania pracy, sprzedaży lub po prostu do pokazania, czym się zajmujesz.

Na tle innych mediów społecznościowych, profil na LinkedIn wzbudza największą wiarygodność, bo gdy będziesz miał uzupełniony profil i zadbasz o rekomendacje i pokazanie doświadczenia, to będziesz wypadał autentycznie.

Jak profesjonalnie prowadzić konto na LinkedIn?

Warto uzupełnić swój profil o profesjonalne zdjęcie profilowe, na którym patrzysz w obiektyw, niczym w oczy odbiorcy. Nawet jeżeli ma do Ciebie dotrzeć pracodawca a nie klient, zadbaj o zdjęcie w tle, w którym możesz a nawet powinieneś dodać do siebie dane kontaktowe. Rekruter będzie miał też je pod ręką o potencjalnych klientach nie wspominając (ten portal biznesowy ma to do siebie, że nowi użytkownicy nie do końca wiedzą jeszcze, gdzie, co znaleźć).

Ponadto każda branża może się tu afiszować i wykorzystywać profile swoich pracowników niczym landing page.

Następnym elementem jest nagłówek, który powinien mówić, czym się zajmujesz lub jaki problem klienta rozwiązujesz. Gdy będzie ktoś wyszukiwać takiej oferty, jest szansa, że trafi do Ciebie. Wielokrotnie miałam taki przykład u swoich klientów a także u siebie, że m.in opis pod imieniem i nazwiskiem przyciągnął sprzedaż.

Ważne też są słowa kluczowe w opisie o mnie. Zbyt duża różnorodność sprawi, że czytający nie będzie wiedział, czym się dokładnie zajmujesz. LinkedIn pozwala włączyć „Tryb autora” w który określisz o czym będą publikowane treści.

Nie zapomnij również o zakładce „Polecane”, dzięki której rozwiniesz blog, zwiększysz ilość wejść w promowane posty, czy pokażesz materiały które wzmocnią marketing firmy.

Działania organiczne LinkedIn w biznesie – jak wykorzystać profil osobisty?

Adres URL LinkedIn najlepiej pozycjonuje Twoje imię i nazwisko w przeglądarce Google. Dlatego moim zdaniem warto też zadbać o działania organiczne. Możesz je wykorzystać również do rozwoju profilu firmowego. Jeżeli zbudujesz odpowiednią sieć kontaktów i zaczniesz regularnie publikować posty, to możesz wypracować sobie grono obserwujących, którzy komentując i polecając Twoje treści zwiększą Ci zasięgi. Masz w czym wybierać, bo LinkedIn to już ponad 700 mln użytkowników i ta wartość stale rośnie.

Kiedy trafia do mnie na zajęcia taka osoba, jak Ty, to zaczynamy pracować nad jej zasięgami wykorzystując moje kontakty. Po zapoznaniu się z Twoją ofertą jestem w stanie zacząć sprzedawać ją razem z Tobą. Jeżeli chcesz mogę poprosić też potencjalnego klienta, by z Tobą porozmawiał o współpracy. Dzięki takim działaniom nie marnujesz czasu na słuchanie o tym, jaki ten LinkedIn jest cudowny, tylko uzyskujesz efekty od razu.

Efekty, które uzyskałam ostatnio ze swoimi klientami:

  • wzrost zainteresowania profilem klienta o 2050% w stosunku do tygodnia, w którym jeszcze nie pracowaliśmy razem,
  • zasięg publikacji powyżej 11 000 już pierwszego dnia,
  • 200 leadów w jeden dzień,
  • 3 zainteresowanych współpracą klientów w godzinę,
  • wzrost sprzedaży o 230% w kwartał w branży ubezpieczeniowej,
  • wzrost spotkań u handlowca z branży bhp średnio o 3 więcej tygodniowo.

Oczywiście na sukces działań wpływa grupa docelowa i oferta. W przypadku produktów czy usług specjalistycznych ten proces jest znacznie dłuższy. Serwis LinkedIn rekomenduję przede wszystkim osobom pracującym w sprzedaży B2B, bo spośród milionów użytkowników można szybko wydobyć decydentów. Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać w cudzysłowie stanowisko i podają się sami, jak na tacy.

Kogo zapraszać do kontaktu i czyje przyjmować zaproszenia, aby rozwijać biznesowe relacje na LinkedIn?

Wyznaję zasadę, że wszystko co robię ma cel, dlatego również polecam i tutaj opracować plan działań. Moim zdaniem bez sensu jest zapraszać osoby, dla samego zapraszania. Jeżeli chcesz znaleźć pracę, skup się na rekruterach oraz właścicielach firm. Natomiast jeżeli chcesz pozyskiwać klientów wyfiltruj swoją grupę docelową, by nawiązać kontakty. LinkedIn oferuje Sales Navigator dzięki któremu możesz przygotować sobie bazy do nawiązywania kontaktów. Będziesz miał w nich informację, ile nowych osób utworzyło w ostatnich dniach profile o parametrach, które ustawiłeś. Możesz wykorzystać ponadto tą wersję premium do sprawdzania, kto zajrzał w Twój profil cofając się nawet do dziewięćdziesięciu dni wstecz. O tym jak na LinkedIn możesz zapraszać mówię więcej w tym materiale: https://www.youtube.com/watch?v=UHtyx5Ha3-g&list=UUTznhadEmbr9FAAjdFng27g&index=42

Co mierzyć na LinkedIn?

Danych z LinkedIn jest wiele do wyciągnięcia. Możesz mierzyć ilość wyświetleń profilu, statystyki publikacji i artykułów, ilość pojawień w wynikach wyszukiwania. Profil firmowy na LinkedIn pozwala Ci porównywać Twoje działania z wynikami konkurencji. Dodatkowo możesz sprawdzać odwiedzających i obserwujących oraz aktualizacje, czyli reakcje i wyświetlenia publikacji. Jeżeli jesteś administratorem strony firmowej, której udało się zaangażować pracowników do pracy na LinkedIn, to możesz również uzyskać dane analityczne dot. Employee Advocacy. O tym co to jest piszę więcej tutaj: https://nowymarketing.pl/a/34997,co-zyskasz-wprowadzajac-do-swojej-firmy-employee-advocacy

Co mierzyć na LinkedIn – company page

Czy warto mieć profil?

Duża część użytkowników serwisu traktuje to medium społecznościowe jako CV. Głównie są to osoby, które również nic nie publikują, czasem skomentują a najczęściej przeczytają zamieszczone na feed publikacje nic z nimi nie robiąc. Tak też często trafiam na klientów, którzy się sami zgłoszą w wiadomości prywatnej (Ty też już możesz do zapukać, by porozmawiać).

LinkedIn to portal już nie tylko dla osób zatrudnionych w pracy biurowej. Coraz więcej użytkowników LinkedIn to pracownicy fizyczni, a jak wiemy coraz trudniej znaleźć takich specjalistów na rynku jak np. hydraulicy, elektrycy itp. Dlatego moim zdaniem warto założyć konto na LinkedIn.

Jeżeli potrzebujesz pomoc w zbudowaniu profesjonalnego profilu LinkedIn, czy marketingu i sprzedaży Twojej oferty, zadzwoń do mnie.

Zapraszam

Marta Olesiak

tel. 535 506 508


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *