vry13eg1iiejumnzmup2t8zs0rph6z

Biznesem reklamowym zaczęłam się interesować już w 2006 roku, kiedy to pracowałam w znanej sieci spożywczej. To był jeden z powodów wyboru zaocznych studiów na Uniwersytecie Gdańskim o kierunku Zarządzanie i Marketing. Obsługi klienta, sprzedaży ale przede wszystkim trików marketingowych uczyłam się w korporacjach. W końcu te elementy są ściśle ze sobą powiązane. Bo niby po co jest reklama? Żeby sprzedać, a do finalizacji sprzedaży potrzebna jest dobra obsługa klienta. Czas żebyś i Ty poznał sekrety przyciągania uwagi skuteczną reklamą.

Sekret 1 Wykorzystaj swoją indywidualność

Kiedy do mojej agencji marketingowej zgłasza się klient i opowiada mi jak działa jego konkurencja, mówię STOP. Nie chce wiedzieć co robią inni, bo to zabija moją kreatywność. Wolę porozmawiać z klientem otwarcie o jego marzeniach, pasjach i planach na życie. Potem to łączę w jego ofertę, tak żeby zaciekawić odbiorców. Kiedy się robi tak samo, jak inni, to wpada się w masę. Żeby nas odbiorcy pamiętali, trzeba iść inną drogą.

Ci co mnie regularnie czytają, to wiedzą, że odważnie wyróżniam się tym, iż łączę sprzedaż z uwodzeniem. Ostatnio też przyciągnęłam uwagę sprzedażą z urokiem osobistym, co pomogło mi ożywić mój martwy kanał YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCTznhadEmbr9FAAjdFng27g).

Sekret 2 Idź tam, gdzie chcesz ale po cichu

Dlatego, że obrałam drogę, by reprezentować swoje nazwisko na rynku a nie jakąś organizację, czy klub, mam trudniej. Dzięki temu, że mam trudniej, to udało już mi się być np. w Polskim Radiu (https://www.rdc.pl/podcast/liberator-skuteczna-sprzedaz-w-dobie-pandemii/), czy Radiu Gdańsk (https://m.radiogdansk.pl/audycje-rg/swiat-sie-zmienia/item/124065-czy-social-selling-wyprze-tradycyjne-formy-sprzedazy-towarow-i-uslug-rozmowa-z-marta-olesiak-trenerka-sprzedazy) dziś umiem dla moich klientów otwierać o wiele więcej drzwi.

Skuteczna reklama wymaga regularnego pokazywania się w innych miejscach, dlatego nie można opierać się tylko na np. pisaniu do jednego medium.

A dlaczego masz to robić po cichu? By konkurencja nie szła Twoimi śladami, lub co gorsze wyprzedziła Cię (mnie już kopiują a moi czytelnicy regularnie wrzucają mi prt screen).

Sekret 3 Dobrze wybrane źródło reklamy to marketing na lata

Budując marki osobiste klientów nigdy nie skupiam się tylko na jednej drodze, czyli np. social mediach. Tu potrzebne jest budowanie świadomości istnienia tego eksperta również w gazetach branżowych. Żebym mogła i w tym pomóc, sama wyważam kolejne i kolejne drzwi. Kiedy rozpoczynałam drogę ze swoją reklamą, zaczęłam od As Sprzedaży (https://www.as-sprzedazy.pl/asy-sprzedazy/jak-pogrzebac-sprzedaz), bo chciałam zostać zauważona przez handlowców, którzy wtedy poszukiwali osoby, która będzie im umawiać spotkania. Tak, to była moja pierwsza usługa w firmie MOCompny. Potem poszłam szerzej (inne artykuły dostępne są tutaj: https://mocompany.pl/). Dziś piszę również dla Personel Plus (w wakacje był jeden artykuł, w listopadzie ukaże się kolejny) i niebawem będę w następnym czasopiśmie branżowym.

Jak widać, wszystko co zrobisz w odpowiednim medium, przeżyje Ciebie. Warto też pomyśleć o swojej książce (tutaj więcej: https://mocompany.pl/2021/09/28/jak-wydac-ksiazke/)

Sekret 4 Social media to darmowa reklama działająca 24/7

Prowadząc dziś biznes powinieneś przyciągać do niego klientów swoją osobą. To, że Twoi handlowcy są aktywni, to jedno. Oni dziś są, a jutro ich nie będzie. Natomiast Ty jako właściciel firmy powinieneś budować swoją markę, będąc najlepszą reklamą swojego biznesu. W zależności jak duże jest Twoje przedsiębiorstwo, tak dużo powinno być Ciebie w social mediach.

Jeżeli masz małą firmę, to Twoja widoczność powinna być duża, bynajmniej do czasu, aż nie zrealizujesz celu w postaci założonych przychodów. Wtedy może być Ciebie mniej. Dlaczego jest to takie ważne? Przypomnij sobie R. Cialdiniego i jego wywieranie wpływu na ludzi. Odpowiednimi treściami, zdjęciami i grafikami jesteś w stanie ich do siebie przyciągnąć.

Tu również potrzebne są pomysły. Jedne będą udane, inne nie. U mnie ostatnim hitem sezonu był post o jęczeniu na LinkedIn. W dwa tygodnie zyskał ponad 90 000 wyświetleń.

Reklama Marta Olesiak

O reklamowaniu się w social mediach niebawem napiszę kolejny artykuł, więc już dziś zacznij mnie obserwować na Facebook, LinkedIn czy Instagram.

Sekret 5 Pomaganie innym to najlepsza reklama

Jeżeli wszystko co robisz, to ma być tylko dla Twojego zysku, ludzie to wyczują. Natomiast mając misję firmy, sprawisz, że inni chętniej będą się utożsamiać z Twoją firmą. Nie musisz zaraz zakładać fundacji. Możesz zacząć od drobnych gestów. Ja np. wspieram lokale gastronomiczne. Zamiast jeść w domu, bywam jak najczęściej w restauracjach i barach. Wszędzie tam, gdzie się pojawię, robię sobie zdjęcie. Potem piszę post na Facebook (oczywiście coś z mojej dziedziny), oznaczam lokal i leci do mojej sieci mającej ponad 4000 osób. Oczywiście nie zapominam też o opiniach w Google, bynajmniej są autentyczne a nie kupione.

Reasumując, każda droga dotarcia do potencjalnego klienta jest dobra. Kiedyś były to kosztowne reklamy w radiu, za pomocą upominków reklamowych (tak, w tym też mam doświadczenie, bo pracowałam w agencji reklamowej), czy reklama w TV. Dziś wiele rzeczy możesz zrobić za darmo, wystarczy zacząć działać.

Jeżeli Ci się nie chce, to niestety musisz za widoczność zapłacić. Mam tu na myśli Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, czy inne płatne formy reklamy np. na moich profilach w social mediach. Nie daj się nabić w butelkę na obietnice sukcesów kampanii. Coś, co agencji marketingowej sprawdziło się w przypadku jednego klienta, niekoniecznie sprawdzi się w Twoim przypadku. Wybierz tą, która wpierw będzie testować na małych budżetach algorytmy danych kanałów. Płatna reklama to nic innego, jak zapłata za czas, który musiałbyś poświęcić na działania organiczne. Zatem miej świadomość, że te pieniądze możesz stracić bez efektów.

Sama też działam na YouTube, Facebook, Google a teraz sprawdzam skuteczność płatnej reklamy na LinkedIn.

Potrzebujesz wsparcia w reklamowaniu siebie i swojego biznesu?

Zadzwoń

tel: 535 506 508

napisz mail:

marta.olesiak@mocompany.pl


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *